Realizované přepravy
Na základě objednávky Švýcarského ministerstva vnitra se jednalo o unikátní přepravu a přeložení, zhruba 100 kusů betonových bloků (cel), sloužících k sestavení nápravného zařízení v okolí Ženevy.
Parametry přepravy
hmotnost: 17 – 22 t
délka: 6 m
šířka: 2,7 m
výška: 3,2 m
relace: Česká republika – Švýcarsko
V pátek 28. února 2014 byla zahájena přeprava kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr Solaris – výrobků firmy ŠKODA ELECTRIC, a.s. z Plzně-Koterova do Bulharska.
Přeprava je zajišťována společností ČD Logistics a.s. a národním dopravcem ČD Cargo a.s. kteří vyhráli výběrové řízení na přepravu těchto trolejbusů. Kontrakt zahrnuje dodávku 150 trolejbusů do pěti bulharských měst. První dva kloubové trolejbusy se na cestu z Plzně do 1 376 km vzdálené Sofie vydaly v sobotu 1. března 2014. Na překonání tak velké vzdálenosti mají železniční vozy podle smluvních podmínek pouhých deset dnů. To klade mimořádné nároky na zajištění přeprav. Protože se jedná o jednotlivé vozové zásilky, resp. několikavozové skupiny, byl pro ně vypracován speciální jízdní řád, včetně přesného stanovení přechodu vozů mezi jednotlivými vlaky. Bohužel velké problémy při realizaci přeprav působí rozsáhlá výluková činnost na síti SŽDC. Zásilky jsou samozřejmě sledovány, a to i na území dalších států, kterými projíždějí (Slovensko, Maďarsko, Srbsko a Bulharsko). Ukončení přeprav je plánováno na přelom září a října.
Prototyp 18 m dlouhého kloubového trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris byl vyroben v roce 2009 a s vozy tohoto typu se v České republice můžeme setkat v Plzni, Českých Budějovicích, Ostravě a také ve Zlíně. Trolejbus 26 Tr je dvounápravový a má délku 12 metrů, pojme 34 sedících a 68 stojících cestujících. Pohon je zajištěn asynchronním trakčním motorem o výkonu 160 kW, který pohání zadní nápravu. Vozidla tohoto typu jsou v provozu v řadě měst České republiky.